Bilindiği gibi kitab ı mukaddes 2 kısımdan oluşur: eski ahit ve yeni ahit. eski ahit binlerce yıl boyunca gelen peygamberler tarafından yazılmıştır. hz isa gelişinden sonraki yeni ahit ise hz isa tarafından yazılmamıştır, havarilerinin hz isa hakkındaki hatıratlarından oluşur. aynı zamanda çeşitli kavimlere yazılmış ve onları imana davet eden mektuplar da bu yeni ahit e dahil edilmiştir. Yeni ahit, direkt allah tarafından dikte ettirilmediği için ve insan yazmalarından oluştuğu için bir takım çelişkiler barındırması normal karşılanabilir. fakat bu çelişkiler önemsiz detayların ötesine geçmiş ve peygamberlerin getirdiği mesajın içeriğinin değiştirilmesi noktasına gelmiştir. ayrıca çok can alıcı konularda(özellikle hz isa hakkında) çelişkiler barındırması meşruluğunu sorgulatmaktadır. pek çok peygamberler hakkında( sonradan eklendiği bariz olan) bazı kötü yakıştırmalar vardır. örneğin hz lut un kızlarıyla ilişkiye girdiği, hz davut un karısıyla zina yaptığı komutanı öldürmesi gibi pek çok yanlış yakıştırmalar barındırır. hatta hz isa hakkında bile yanlış ve hz isa'ya asla layık olmayan yakıştırmalar yapmaktadır. örneğin mevcut incil e göre, şeytan hz isa çölde oruç tutarken ona yanaşmış ve hz isa da onun kötü telkinleriyle yoldan çıkma belirtileri göstermiştir. yine hristiyan inancına göre hz isa çarmıhta öldükten sonra 3 gün cehenneme gitmiştir. bu tip şeyler hz isa gibi bir ulu-l azm peygambere yakıştırılamaz.zira hz isa, islam inancında 5 ulul azm peygamberden birisidir.(hz nuh,hz ibrahim,hz musa,hz isa,hz muhammed) bu günkü hristiyanlar malesef incil'i tamamen kilisenin göstermek istediği şekilde görmektedirler. halbuki incilde hala hakikat vardır. Örneğin incilin hiçbir yerinde hz isa'nın ağzından açıkça ''ben tanrıyım ve tapılmaya layığım'' gibi bir söz çıkmamıştır. fakat kilise öyle söylediği için hristiyanlar da hz isanın tanrı olduğuna inanmaktadırlar.Halbuki hristiyanlığın ilk yıllarında hz isa yı tanrı olarak görmeyen, peygamber olarak gören çok fazla sayıda hristiyan kilisesi vardır. bunların en meşhurlarından birisi Arius mezhebidir. hristiyanlarca aziz kabul edilen, hristityanlığa ferahlık sağlayan imparator konstantin in oğlu imparator konstantinus ve 3 tane daha roma imparatoru Arian mezhebine mensuptur. fakat iznik konsülüne kadarki süreçte bu mezhepler imha edilmiş ve arius öldürülüp bugün ayasofya nın bulunduğu yere gömülmüştür. bu olaylardan sonra iznik konsülünü bizzat tanrının yönettiğini söyleyip kararlarının sorgulanamaz olduğunu ilan eden kilise, hz isa yı kesin olarak tanrı kabul etmiş ve bu konsülü sorgulayan kafir olur denilmiştir.
İncil’deki bir takım çelişkiler:
a-)Krallar 1, bab 13: 11 O sıralarda Beyt-El'de yaşayan yaşlı bir peygamber vardı. Çocukları gelip o gün Tanrı adamının Beyt-El'de yaptıklarını ve krala söylediklerini babalarına anlattılar Yaşlı baba, "Tanrı adamı hangi yoldan gitti?" diye sordu. Çocuklar Yahuda'dan gelen Tanrı adamının hangi yoldan gittiğini ona gösterdiler. Bunun üzerine yaşlı baba, "Eşeğimi hazırlayın" dedi. Çocuklar eşeğe palan vurunca, binip Tanrı adamının ardına düştü. Onun bir sakız ağacının altında oturduğunu görünce, "Yahuda'dan gelen Tanrı adamı sen misin?" diye sordu. Adam, "Evet, benim" diye karşılık verdi. Yaşlı peygamber, "Gel benimle eve gidelim, bir şeyler ye" dedi.Tanrı adamı şöyle karşılık verdi: "Yolumdan dönüp seninle gelemem. Burada ne yer, ne de içerim.Çünkü RAB bana, 'Orada hiçbir şey yiyip içme ve gittiğin yoldan dönme' diye buyruk verdi.'"Bunun üzerine yaşlı peygamber, "Ben de senin gibi peygamberim" dedi, "RAB'bin buyruğu üzerine bir melek bana, 'Onu evine götür ve yiyip içmesini sağla' dedi." Ne var ki yalan söyleyerek Tanrı adamını kandırdı. Böylece Tanrı adamı onunla birlikte geri döndü ve evinde yiyip içmeye başladı. Sofrada otururlarken, RAB, Tanrı adamını yolundan döndüren peygambere seslendi. O da Yahuda'dan gelen Tanrı adamına şöyle dedi: "RAB diyor ki: 'Mademki RAB'bin sözünü dinlemedin, Tanrın RAB'bin sana verdiği buyruğa uymayıp yolundan döndün; sana yiyip içme dediği yerde yiyip içtin, cesedin atalarının mezarlığına gömülmeyecek.'"Tanrı adamı yiyip içtikten sonra yaşlı peygamber onun için eşeği hazırladı. Tanrı adamı giderken yolda bir aslanla karşılaştı. Aslan onu oracıkta öldürdü. Eşekle aslan yere serilen cesedin yanında duruyordu.
İncil’deki bir takım çelişkiler:
a-)Krallar 1, bab 13: 11 O sıralarda Beyt-El'de yaşayan yaşlı bir peygamber vardı. Çocukları gelip o gün Tanrı adamının Beyt-El'de yaptıklarını ve krala söylediklerini babalarına anlattılar Yaşlı baba, "Tanrı adamı hangi yoldan gitti?" diye sordu. Çocuklar Yahuda'dan gelen Tanrı adamının hangi yoldan gittiğini ona gösterdiler. Bunun üzerine yaşlı baba, "Eşeğimi hazırlayın" dedi. Çocuklar eşeğe palan vurunca, binip Tanrı adamının ardına düştü. Onun bir sakız ağacının altında oturduğunu görünce, "Yahuda'dan gelen Tanrı adamı sen misin?" diye sordu. Adam, "Evet, benim" diye karşılık verdi. Yaşlı peygamber, "Gel benimle eve gidelim, bir şeyler ye" dedi.Tanrı adamı şöyle karşılık verdi: "Yolumdan dönüp seninle gelemem. Burada ne yer, ne de içerim.Çünkü RAB bana, 'Orada hiçbir şey yiyip içme ve gittiğin yoldan dönme' diye buyruk verdi.'"Bunun üzerine yaşlı peygamber, "Ben de senin gibi peygamberim" dedi, "RAB'bin buyruğu üzerine bir melek bana, 'Onu evine götür ve yiyip içmesini sağla' dedi." Ne var ki yalan söyleyerek Tanrı adamını kandırdı. Böylece Tanrı adamı onunla birlikte geri döndü ve evinde yiyip içmeye başladı. Sofrada otururlarken, RAB, Tanrı adamını yolundan döndüren peygambere seslendi. O da Yahuda'dan gelen Tanrı adamına şöyle dedi: "RAB diyor ki: 'Mademki RAB'bin sözünü dinlemedin, Tanrın RAB'bin sana verdiği buyruğa uymayıp yolundan döndün; sana yiyip içme dediği yerde yiyip içtin, cesedin atalarının mezarlığına gömülmeyecek.'"Tanrı adamı yiyip içtikten sonra yaşlı peygamber onun için eşeği hazırladı. Tanrı adamı giderken yolda bir aslanla karşılaştı. Aslan onu oracıkta öldürdü. Eşekle aslan yere serilen cesedin yanında duruyordu.
Burada
açıkça görülüyor ki, peygamber olduğu söylenen bir kişi, bir adamı aldatıp
onun onun gazaba uğramasına sebep olduğu
söylenmektedir. Bu bir peygambere yakıştırılamayacak bir olaydır.
b-) incilde
hz lut’un sarhoş olup kendi kızlarını hamile bıraktığı söylenmektedir.
c-) hz davud
un urya adındaki kişinin karısını hamile bıraktığı sonra askerlerine uryayı
öldürttüğü yazılıdır.
d-)
korintliler 1. Bab, 25. Ayet:
Tanrının ahmaklığı insanın
aklından üstün ve tanrının zaafı insanın
kuvvetinden üstündür. Yazmaktadır.
Allaha bu tip benzetmeler isnat edilemez.
e-)Tevrat ın
bir çok yerinde ‘’evlatlar üç toruna kadar babalarının günahlarını
çekerler’’yazılıdır. Hezakiyel 18. Bab
20. Ayet: hata eden insan helak olur. Ne evlat babanın ne de baba evladın
günahını yüklenmez, yazılıdır
f-)Tevrat
daki anlatım birinci şahıs gözünden değildir. Halbuki tevratı yazanın hz musa
olduğu söylenmektedir.
h-)çölde
sayım bab 1 ayet 45 46: ‘’
İsrail'de savaşabilecek durumda yirmi ve daha yukarı yaştakilerin tümü bağlı oldukları
aileye göre sayıldılar.Sayılanların toplamı 603.550 kişiydi.Ne var ki, Levi
oymağından olanlar öbürleriyle birlikte sayılmadı.Çünkü RAB Musa'ya şöyle
demişti:Ancak Levi oymağını sayma, öbür İsrailliler arasında yaptığın sayıma
onları katma’’
mısıra
girdiklerinde israiloğullarının sayısı 70 idi. Mısırda kalma süreleri ise 215
yıldır. Bunlar; Çıkış bab1 ayet 5 ve tesniye bab 13 ayet 22 ile bellidir. Çıkış
bab 1 e göre, mısırda çıkmalarında 80 yıl öncesinden başlananrak erkek
çocukları öldürülmüş, kızlarının yaşamasına izin verilmiştir. Bir toplumun 25
yılda 2 kat nüfus artışı yaşadığı düşünülürse israiloğullarının sayısı 215
yılda ancak 36.000 kişi olabilir. Üstelik israiloğulları mısırda sürekli
katliama maruz kalmışlardır. Çıkış 12. Bab:
israiloğullarının musanın emrine göre her gün yavaş yavaş ayrıldıklarını
ve hepsinin bir gecede denizi geçtiği yazmaktadır.
J-)yeşu bab
13: amun oğullarının arazisinin yarısı
bize verildi, yazmaktadır. Tesniye bab 2: rab bana dedi ki: sen amun
oğullarının yanına sokul ama onlarla
kavga ve muharebe etme. Çünkü ben onların yerinden sana bir şey vermem. Ben
onların yerini lut oğullarına miras verdim, yazılıdır. Yine aynı bölümde;
rabbimiz amun oğullarından başka bütün araziyi bize verdi. Biz de o tarafa
yaklaşmadık, yazar.
K-) samuel 2
bab 24: davud sayım yapıyor ayet 9: Yoav sayımın sonucunu krala bildirdi: İsrail'de kılıç
kuşanabilen sekiz yüz bin, Yahuda'daysa beş yüz bin kişi vardı. Tarihler 1 bab 21 ayet 5: Gelgelelim kralın sözü Yoav'ın
sözünden baskın çıktı. Böylece Yoav kralın yanından ayrılıp İsrail'in her
yanını dolaşmaya gitti. Sonra Yeruşalim'e dönerek sayımın sonucunu Davut'a
bildirdi: İsrail'de kılıç kuşanabilen bir milyon yüz bin, Yahuda'daysa dört yüz
yetmiş bin kişi vardı.
l-samuel 2 5
ve 6. bölümlerde hz davud un ilahi tabut u felestomiler muharabesinden sonra,
tarihler 1 in 13 ve 14 bölümlerde ise sonra giydiği yazar.
m-) krallar
1 bab4 26. Ayet: Süleyman'ın savaş arabalarının atları için kırk bin ahırı ve
on iki bin atlısı vardı. Tarihler 2 bab 9 ayet 25: Süleyman'ın atlarla savaş arabaları için dört
bin ahırı, on iki bin atlısı vardı. Bunların bir kısmını savaş arabaları için
ayrılan kentlere, bir kısmını da kendi yanına, Yeruşalim'e yerleştirdi.
n-) matta da
Yusuf un yakub un oğlu olduğu yazar. Luka da ise Yusuf un hali nin oğlu olduğu
yazar.
o-)matta da
hz is anın davud un oğlu Süleyman soyundan olduğu yazar. Luka da ise davud oğlu
nasan soyundan olduğu yazar.
p-) matta:
hz isa dünyaya geldikten sonra ana be
babası beytül lahimde ikam et ettiler. Orada 2 yıl kaldılar. Mecusiler oraya
gelince mısıra gittiler. Ve hebrud un ölümüne kadar mısırda kaldılar. Onun
ölümünden sonra da nasra ya dönüp orada kaldılar.
Luka:
doğumundan 40 gün sonra ana ve babasıyla birlikte orşelim e (kudüs) gittiler
orada kurbanlarını kestikten sonra nasraya dönüp orada oturdular. her yıl bayram günlerinde kudüse gidip kurban
kestiler. Hz isa 13 yaşındayken ana ve babasının haberi olmadan kudüste 3 gün
kaldı, yazar.
r-) matta:
kudüs ve hebrur halkının hz isanın doğacağında haberi yoktu. Bunlar hz isanın
doğacağına inatla karşı geliyorlar be böyle bir şey olamaz diyorlardı.
Luka:hz isa
nın doğumundan sonra annesi ile kurban kesmek için kudüse geldiler. Kudüste içi
tertemiz değerli ve çok bilgin bir zat olan şem an adında bir zat vardı. Bu
saygı değer kişiye hz isayı görmeden vefat etmeyeceği bildirilmişti. İbadet
ederken isayı görünce onun vasıflarını sayıp dökmeye başladı. O esnada zikir ve
teşbihle meşgul olan hamme tün nebiyye
kudüs halkına hz isanın gelmiş olduğunu müjdeledi.
S-) Tevrat a
göre, insanları Allahtan başkasına tapmaya davet eden kişinin öldürülmesi
gerekir. İsterse mucizeler göstersin yine de böyledir. Tesniye 13: ‘’İsterse
peygamber olsun, isterse kendisine ilham olunduğunu ve rüyasında da gördüğünü
söyleyen bir kişi olsun bir insan halkı allah dan başkasına ibadete çağırırsa
derhal asılmalıdır. Onun çağrısına uyanlar da öldürülmelidir.’’Yine Yahudilere
göre mesih gelmeden önce ilya isimli peygamberin gelmesi gerekiyordu. Hz isa,
ilya geldi fakat kavmi onu tanımadı demiştir. Hz isa eğer Hristiyanların iddia
ettiği gibi kendisinin tanrı olduğunu söylemiş ve insanları kendisine tapmaya
çağırmış olsaydı, Tevrat hükümlerince haksız ve Yahudiler onu öldürmek
istemekte haklı olacaklardı. Ancak kuran ı kerim hz isayı temize çıkarmış ve
onun insanları Allah’a ibadet etmeye çağırdığını bildirmiştir.
Ş-) matta
incili 11, markos incili 1, luka incili 7. Bölümlerde: senin yolunu
hazırlayacak elçimi senin önünde gönderirim, ayeti vardır. Bu ayet malaki
kitabının 1 . ayetinde şöyle yazılıdır: işte benim önümde yolu kolaylaştırmak
için elçimi göndreren benim.
t- matta 10.
Bab: ve luka 9. Bab 3. Ayet: hz. İsa havarileri bir yere gönderirken asa
taşımalarına müsaade etmezdi yazar iken; markos 6. Bab 3. Ayet: hz isa
havarilerin asa taşımalarına müsaade buyururdu, yazar.
u-matta 3.
Bölüm:hz isa kendini vaftiz ettirmek için yahya(a.s) a geldiğini ve hz
yahya’nın: ya isa, ben senden vaftiz olmaya muhtaç iken sizi nasıl vaftiz
edebilirim, dediğini ve hz isa sudan çıkınca ruh ül kudüs’ün üzerine güvercin
gibi indiğini, yazar. Yuhanna 1. Bölüm’de hz yahya şöyle der: ben kendilerini
bilmezdim fakat ruh ül kudüs ün omzuna güvercin gibi indiğinde anladım. Matta
11. Bölüm: hz mesih in durumu ve işleri hz yahyanın kulağına gelince ona
talebelerinden iki kişiyi gönderip sordu: geleceği beklenene değerli peygamber
siz misiniz yoksa başkasını bekleyelim mi? 1. Ayete göre ruh ül kudüs inmeden
onu tanımış, 2. ciye göre ruh indikten
sonra tanımış 3. cüye göre ruh indikten sonra da tanımamış.
Matta bab 5
ayet 9: ne mutlu sulh yapıcılara, çünkü onlar tanrının oğulları olarak
çağrılacaklardır.
Matta bab
10: siz beni sulh yapmak için geldi sanmayın, ben sulhu koymaya değil kılıç
koymaya geldim.
Yararlandığım
kaynakta bu şekilde 100 lerce çelişki gösterilmiştir. Daha fazlasını yazmayı
lüzumsuz buldum. Bakmak isteyen Rahmetullah i Hindi’nin İzhar ul Hak isimli
eserinde ve çeşitli sitelerde bulabilirler.
Çelişen
diğer ayetler:
Genesis 6:3
and Genesis 11:11 - Life limited to 120 years?
Genesis
32:30 and Exodus 33:20 - Jacob's life was preserved?
Exodus 4:22
and Jeremiah 31:9 - Who was God's firstborn?
Numbers
23:19 and Genesis 6:6-7 - Does God repent or not?
2 Samuel
6:23 and 2 Samuel 21:8 - Did Michael have children?
2 Samuel 8:4
and 1 Chronicles 18:4 - 700 or 7000 horsemen?
2 Samuel
8:9-10 and 1 Chronicles 18:9-10 - Toi or Tou? Hadadezer or Hadarezer? Joram or
Hadoram?
2 Samuel
10:18 and 1 Chronicles 19:18 - 700 or 7000 charioteers? 40,000 horsemen or
footmen? Captain's
name?
2 Samuel
24:1 and 1 Chronicles 21:1 - Who provoked David?
2 Samuel
24:9 and 1 Chronicles 21:5 - 800,000 or 100,000?
2 Samuel
24:13 and 1 Chronicles 21:11-12 - 7 or 3 years?
1 Kings 4:26
and 2 Chronicles 9:25 - 40,000 or 4,000 stalls?
1 Kings
5:15-16 and 2 Chronicles 2:2 - 3300 or 3600?
1 Kings 7:26
and 2 Chronicles 4:5 - 2000 or 3000 baths?
2 Kings 8:26
and 2 Chronicles 22:2 - 22 or 42 years old?
2 Kings 24:8
and 2 Chronicles 36:9 - 18 or 8 years old? 3 months or 3 months and 10 days?
Ezra 2:65
and Nehemiah 7:67 - 200 or 245 singers?
Matthew 1:12
and Luke 3:27 - Who was Salathiel's father?
Matthew 1:16
and Luke 3:23 - Who was Joseph's father?
Matthew 9:18
and Mark 5:22-23 - Dead or not?
Matthew
10:5-10 and Mark 6:7-8 - Bring a staff or not?
Matthew
15:21-22 and Mark 7:24-26 - The woman was of Canaan or Greece?
Matthew
20:29-30 and Mark 10:46-47 - One or two beggars?
Matthew
21:1-2 and Mark 11:1-2 - What happened to the ass?
Matthew
26:74-75 and Mark 14:72 - Before the cock crow once or twice?
Matthew 27:5
and Acts 1:18 - How did Judas die?
John 3:16 and
Psalms 2:7 - Only begotten son?
John 5:31
and John 8:14 - Was Jesus' record true or not?
Hristiyan
din adamları bu çelişkiler hakkında şöyle bir açıklama getirirler: ‘’evet,
incilde çelişkiler ve doğru olmadığı anlaşılmış bilgiler vardır. Fakat insanı
kurtuluşa erdiren bilgi değil imandır. Biz yine de isa mesih e ve incil’e iman etmeliyiz. ‘’ Fakat bu
anlayıştaki kusur şudur: eğer kitab ı mukaddes değiştirilmiş ise ve
doğruluğundan emin olunamıyorsa, Hristiyanlar iman etmeleri istenen
doktrinlerin allah dan geldiğine nasıl emin olabilirler?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder