10 Şubat 2013 Pazar

Hz İsa'nın tanrı oılduğu ile ilgili öne sürülen deliller


 hz isa’nın tanrı olduğuna dair öne sürülen deliller:
İncil’deki baba ve oğul kelimeleridir. Fakat  bu sözcüklerin ‘’efendi’’ ve ‘’kul ‘’ manasında olduğu açıktır.
Yuhanna 8 23 ayeti gösterilir: ‘’İsa onlara, «Siz aşağıdansınız, ben yukarıdanım» dedi. «Siz bu dünyadansınız, ben bu dünyadan değilim.’’  Halbuki  aynı yuhanna incilinde şu ayetler de vardır: Yuhanna 17 14: Ben onlara senin sözünü ilettim, dünya ise onlardan nefret etti. Çünkü ben dünyadan olmadığım gibi, onlar da dünyadan değiller. Yuhanna 15 19: ‘’Dünyadan olsaydınız, dünya kendisine ait olanı severdi. Ne var ki, dünyanın değilsiniz; ben sizi dünyadan seçtim. Bunun için dünya sizden nefret ediyor.’’
Yuhanna 10 30 gösterilir: Ben ve Baba biriz.» Halbuki yine yuhanna incilinde şunlar geçmektedir: 20>21 «Yalnız onlar için değil, onların sözüyle bana iman edenler için de istekte bulunuyorum, hepsi bir olsunlar. Baba, senin bende olduğun ve benim sende olduğum gibi, onlar da bizde olsunlar. Dünya da beni senin gönderdiğine iman etsin. 22 Bana verdiğin yüceliği onlara verdim. Öyle ki, bizim bir olduğumuz gibi bir olsunlar. 23 Ben onlarda, sen bende olmak üzere tam bir birlik içinde bulunsunlar ki, dünya beni senin gönderdiğini, beni sevdiğin gibi onları da sevdiğini anlasın.
Yuhanna 14 9 u delil olarak ileri sürülür: ‘’ Filipus, «Rab, bize Baba'yı göster, bu bize yeter» dedi. İsa, «Filipus» dedi, «bunca zamandır sizinle birlikteyim. Beni daha tanımadın mı? Beni görmüş olan, Baba'yı görmüştür. Sen nasıl, `Bize Baba'yı göster' diyorsun? Benim Baba'da, Baba'nın da bende olduğuna inanmıyor musun? Size söylediğim sözleri kendiliğimden söylemiyorum, ama bende yaşayan Baba kendi işlerini yapıyor. Bana iman edin; ben Baba'dayım, Baba da bendedir. Hiç değilse bu işlerden dolayı iman edin. Size doğrusunu söyleyeyim, benim yaptığım işleri, bana iman eden de yapacak; hatta daha büyüklerini yapacaktır. Çünkü ben Baba'ya gidiyorum.’’   Buna karşılık yine incilden şu örnek verilebilir: ‘’O gün anlayacaksınız ki, ben Babamdayım, siz bendesiniz, ben de sizdeyim.’’ Korintoslular 6 19:  ‘’Bedeninizin, Tanrı'dan aldığınız ve içinizde olan Kutsal Ruh'un tapınağı olduğunu bilmiyor musunuz? Siz kendinize ait değilsiniz.’’ Efesliler 4 6: Çağrınızdan doğan tek bir ümide çağrıldığınız gibi, beden bir, Ruh bir, Rab bir, iman bir, vaftiz bir, her şeyin üzerinde, her şeyle ve her şeyde olan herkesin Tanrısı ve Babası birdir. Luka 9 48: Akıllarından geçeni bilen İsa, küçük bir çocuğu tutup yanına çekti ve onlara şöyle dedi: «Bu çocuğu benim adım uğruna kabul eden, beni kabul etmiş olur. Beni kabul eden de beni göndereni kabul etmiş olur. Aranızda en küçük kim ise, işte en büyük odur.» Biraz da Kuran’dan örnek verelim: ‘’ Habibim, açıkça sana uyup senin emrine itaat edenler, şüphesiz bilin ki Allah’a itaat etmiş olurlar’’  Her 2 kutsal kitapta da görülüyor ki, peygamberlere uymak Allah’a uymak demektir. Bu incil ayeti de bu manadadır.
hz İsa’ya tanrılık isnat etmek için öne sürülen bir delil de, hz İsa’nın babasız doğmasıdır. Halbuki eğer babasız doğmak bir tanrılık belirtisi ise o zaman Hz Adem ve Hz Havva da tanrıdır. Fakat  böyle bir iddia yapılmamıştır. Burada yine Kuran ı kerim in bu konuda ne söylediğine bakalım: Meryem Suresi 16:
16, 17. (Ey Muhammed!) Kitapta (Kur'an'da) Meryem'i de an.Hani ailesinden ayrılarak doğu tarafında bir yere çekilmiş ve (kendini onlardan uzak tutmak için) onlarla arasında bir perde germişti. Biz, ona Cebrail'i göndermiştik de ona tam bir insan şeklinde görünmüştü.
18.       Meryem, "Senden, Rahmân'a sığınırım. Eğer Allah'tan çekinen biri isen (bana kötülük etme)" dedi.   
19.       Cebrail, "Ben ancak Rabbinin elçisiyim. Sana tertemiz bir çocuk bağışlamak için gönderildim" dedi.  
20.       Meryem, "Bana hiçbir insan dokunmadığı ve iffetsiz bir kadın olmadığım halde, benim nasıl çocuğum olabilir?" dedi.           
21.       Cebrail, "Evet, öyle. Rabbin diyor ki: O benim için çok kolaydır. Onu insanlara bir mucize, katımızdan bir rahmet kılmak için böyle takdir ettik. Bu zaten (ezelde) hükme bağlanmış bir iştir" dedi.
öne sürülen bir başka delil de, hz isa’nın gösterdiği mucizelerdir. Halbuki incilin farklı bölümlerinde Hezakiyal’in de ölüleri dirilttiği, HZ İlyas’ın da bir ölüyü dirilttiği, hz Elyessa’nın da bir cüzzamlıyı iyileştirdiği yazar. Bunlar hz isanın gösterdiği mucizelerin benzerleridir fakat bu peygamberler hakkında ilahlık iddiasında bulunmazlar.
Teslis inancının yanlışlığı hakkında mantıki bir delil de şudur ki, eğer hz isa tanrı olmuş olsaydı tanrının birkaç yahudiden korktuğu ve onların elinden kötülükler gördüğü kabul edilmiş olurdu. Eğer bu dünya hayatında gördüğümüz hz isanın cismani bedenidir o aslında tanrıdır denirse şu soru sorulur: O zaman tanrı hz isa’ya tamamen mi hülül etti yoksa kısmen mi? Tamamen hülül etti ise hz isa öldüğü zaman tanrı da tamamen ölmüş demektir. Eğer kısmen hulül ettiyse o zaman da tanrının mükemmelliğinin bozulduğu ve parçalara ayrıldığı kabul edilmiş olur  ki böyle bir şey akla mantığa sığmaz. Çünkü o zaman bir parça mükemmel olabilmek için diğerine muhtaçtır denilmesi gerekir. Tanrı ile muhtaç olmak kelimesi yan yana gelemez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder