hz isa’nın tanrı olduğuna dair öne sürülen
deliller:
İncil’deki
baba ve oğul kelimeleridir. Fakat bu
sözcüklerin ‘’efendi’’ ve ‘’kul ‘’ manasında olduğu açıktır.
Yuhanna 8 23
ayeti gösterilir: ‘’İsa onlara, «Siz aşağıdansınız, ben yukarıdanım» dedi. «Siz
bu dünyadansınız, ben bu dünyadan değilim.’’
Halbuki aynı yuhanna incilinde şu
ayetler de vardır: Yuhanna 17 14: Ben onlara senin sözünü ilettim, dünya ise
onlardan nefret etti. Çünkü ben dünyadan olmadığım gibi, onlar da dünyadan
değiller. Yuhanna 15 19: ‘’Dünyadan olsaydınız, dünya kendisine ait olanı severdi. Ne var ki,
dünyanın değilsiniz; ben sizi dünyadan seçtim. Bunun için dünya sizden nefret
ediyor.’’
Yuhanna 10
30 gösterilir: Ben ve Baba biriz.» Halbuki yine yuhanna incilinde şunlar
geçmektedir: 20>21
«Yalnız onlar için değil, onların sözüyle bana iman edenler için de istekte
bulunuyorum, hepsi bir olsunlar. Baba, senin bende olduğun ve benim sende
olduğum gibi, onlar da bizde olsunlar. Dünya da beni senin gönderdiğine iman
etsin. 22 Bana verdiğin yüceliği onlara verdim. Öyle ki, bizim bir olduğumuz
gibi bir olsunlar. 23 Ben onlarda, sen bende olmak üzere tam bir birlik içinde
bulunsunlar ki, dünya beni senin gönderdiğini, beni sevdiğin gibi onları da
sevdiğini anlasın.
Yuhanna 14 9
u delil olarak ileri sürülür: ‘’ Filipus, «Rab, bize Baba'yı göster, bu bize yeter» dedi. İsa,
«Filipus» dedi, «bunca zamandır sizinle birlikteyim. Beni daha tanımadın mı?
Beni görmüş olan, Baba'yı görmüştür. Sen nasıl, `Bize Baba'yı göster' diyorsun?
Benim Baba'da, Baba'nın da bende olduğuna inanmıyor musun? Size söylediğim
sözleri kendiliğimden söylemiyorum, ama bende yaşayan Baba kendi işlerini
yapıyor. Bana iman edin; ben Baba'dayım, Baba da bendedir. Hiç değilse bu
işlerden dolayı iman edin. Size doğrusunu söyleyeyim, benim yaptığım işleri,
bana iman eden de yapacak; hatta daha büyüklerini yapacaktır. Çünkü ben Baba'ya
gidiyorum.’’ Buna karşılık yine
incilden şu örnek verilebilir: ‘’O gün anlayacaksınız ki, ben Babamdayım, siz bendesiniz, ben
de sizdeyim.’’ Korintoslular 6 19: ‘’Bedeninizin,
Tanrı'dan aldığınız ve içinizde olan Kutsal Ruh'un tapınağı olduğunu bilmiyor
musunuz? Siz kendinize ait değilsiniz.’’ Efesliler 4 6: Çağrınızdan doğan tek bir ümide
çağrıldığınız gibi, beden bir, Ruh bir, Rab bir, iman bir, vaftiz bir, her
şeyin üzerinde, her şeyle ve her şeyde olan herkesin Tanrısı ve Babası birdir.
Luka 9 48: Akıllarından
geçeni bilen İsa, küçük bir çocuğu tutup yanına çekti ve onlara şöyle dedi: «Bu
çocuğu benim adım uğruna kabul eden, beni kabul etmiş olur. Beni kabul eden de
beni göndereni kabul etmiş olur. Aranızda en küçük kim ise, işte en büyük
odur.» Biraz da Kuran’dan örnek verelim: ‘’ Habibim, açıkça sana uyup senin
emrine itaat edenler, şüphesiz bilin ki Allah’a itaat etmiş olurlar’’ Her 2 kutsal kitapta da görülüyor ki,
peygamberlere uymak Allah’a uymak demektir. Bu incil ayeti de bu manadadır.
hz İsa’ya
tanrılık isnat etmek için öne sürülen bir delil de, hz İsa’nın babasız
doğmasıdır. Halbuki eğer babasız doğmak bir tanrılık belirtisi ise o zaman Hz
Adem ve Hz Havva da tanrıdır. Fakat böyle bir iddia yapılmamıştır. Burada yine
Kuran ı kerim in bu konuda ne söylediğine bakalım: Meryem Suresi 16:
16, 17. (Ey Muhammed!) Kitapta (Kur'an'da) Meryem'i de
an.Hani ailesinden ayrılarak doğu tarafında bir yere çekilmiş ve (kendini
onlardan uzak tutmak için) onlarla arasında bir perde germişti. Biz, ona
Cebrail'i göndermiştik de ona tam bir insan şeklinde görünmüştü.
18. Meryem, "Senden, Rahmân'a
sığınırım. Eğer Allah'tan çekinen biri isen (bana kötülük etme)" dedi.
19. Cebrail, "Ben ancak Rabbinin
elçisiyim. Sana tertemiz bir çocuk bağışlamak için gönderildim" dedi.
20. Meryem, "Bana hiçbir insan
dokunmadığı ve iffetsiz bir kadın olmadığım halde, benim nasıl çocuğum
olabilir?" dedi.
21. Cebrail, "Evet, öyle. Rabbin diyor
ki: O benim için çok kolaydır. Onu insanlara bir mucize, katımızdan bir rahmet
kılmak için böyle takdir ettik. Bu zaten (ezelde) hükme bağlanmış bir
iştir" dedi.
öne sürülen
bir başka delil de, hz isa’nın gösterdiği mucizelerdir. Halbuki incilin farklı
bölümlerinde Hezakiyal’in de ölüleri dirilttiği, HZ İlyas’ın da bir ölüyü
dirilttiği, hz Elyessa’nın da bir cüzzamlıyı iyileştirdiği yazar. Bunlar hz
isanın gösterdiği mucizelerin benzerleridir fakat bu peygamberler hakkında
ilahlık iddiasında bulunmazlar.
Teslis
inancının yanlışlığı hakkında mantıki bir delil de şudur ki, eğer hz isa tanrı
olmuş olsaydı tanrının birkaç yahudiden korktuğu ve onların elinden kötülükler
gördüğü kabul edilmiş olurdu. Eğer bu dünya hayatında gördüğümüz hz isanın
cismani bedenidir o aslında tanrıdır denirse şu soru sorulur: O zaman tanrı hz
isa’ya tamamen mi hülül etti yoksa kısmen mi? Tamamen hülül etti ise hz isa öldüğü
zaman tanrı da tamamen ölmüş demektir. Eğer kısmen hulül ettiyse o zaman da
tanrının mükemmelliğinin bozulduğu ve parçalara ayrıldığı kabul edilmiş
olur ki böyle bir şey akla mantığa
sığmaz. Çünkü o zaman bir parça mükemmel olabilmek için diğerine muhtaçtır
denilmesi gerekir. Tanrı ile muhtaç olmak kelimesi yan yana gelemez.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder